lördag 21 januari 2012

En hektiskt vecka

Innan den här veckan drog igång måste jag ändå säga att jag hade en riktigt skön helg hemma i min lägenhet i Göteborg. Dessutom blev helgen startskottet på en mindre köksrenovering som min händige bror kommer att ta hand om medan jag är bortrest. För detta inhandlades det bl.a. diskmaskin, bänkskivor och blandare. Ska bli skoj att komma hem och se slutresultatet när det nu blir av!

En av många balkongbilder jag lagt upp...

Men så blev det måndag och därmed tog jag även flyget från Göteborg ner till Madrid (via Köpenhamn). Väl där så körde jag bil ner till staden Almansa där jag befinner mig nu, en resa på ungefär 3,5 timmar så det var ingen större fara.

Tisdag dag spenderades på kärnkraftverket Cofrentes för att sedan på eftermiddagen tillsammans med Benjamin åka tillbaks upp till Madrid för att möta en massa chefer på middag. Onsdag morgon åkte vi tillsammans med alla dessa chefer tillbaks ner till Cofrentes för ett heldagmöte med kunden för att till eftermiddagen köra tillbaks till Madrid. Under onsdagen kände jag mig lite illamående och hade rejäl huvudvärk. Därför ställde jag in middagen på kvällen för att återhämta mig. Tog nog inte mer än en timme innan jag vaknade till av extremt illamående och sen var cirkusen i full gång. Vinterkräkan hade hittat rätt igen... Nog om detta! Torsdagen spenderades i hotellsängen i Madrid vilket var mycket behövligt med tanke på hur jag mådde.

På fredagen åkte jag och Benjamin in till kontoret i Madrid för att jobba under dagen innan det blev eftermiddag/kväll och dags att köra tillbaks ner till Almansa där jag befinner mig nu. Är fortfarande lite sliten efter torsdagsnattens "tömning" av kroppsvätskor så jag bestämde mig för en lugn helg och sedan försöka jobba lite imorgon söndag.

En titt ut från hotellrumsfönstret här i Almansa

Som ni kan se på bilden så bjuder dagen på strålande solsken och runt 15 grader, med andra ord inte fel alls! Idag blev det en långpromenad som slutade med att jag nästan gick vilse... Med hjjälp av solens position kunde jag dock ta ut ett väderstreck som torde vara rätt riktning och efter sisdär 20-30 minuter började jag känna igen mig i omgivningen igen. Väl tillbaks på hotellet var det skönt att lägga sig på sängen och inse att den här hektiska veckan var till ända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att bli omnämnd som händig, vi får väl se. Kanske förskingrar handpenningen och hyr ut till uteliggare nu när du är borta. Du har ju fler inlägg på sistone än blodinbella. Kör hårt! Bror

Kris sa...

Eller så har jag alldeles för många timmar att slå ihjäl på hotellrummet...