måndag 30 januari 2012

Årskrönika 2011

Typ en månad för sent...

Januari
Beger mig till San José för en två veckors utbildning. Åker direkt därifrån till Wilmington, NC för att komma in och jobba med ett projekt. Hyr en lägenhet i Wrightsville Beach och lever livet. Drar en långweekend till Miami och tycker att livet är allmänt gott.

Februari
Fortfarande i Wrightsville Beach och njuter av 15 graders värme, strandpromenader och allt annat som hör ungkarlslivet till. Att gå på stranden i kortärmat och titta på delfiner är nog inget man kan få för mycket av. I slutet av månaden åker jag hem en vända, med mig har jag förutom två fullpackade väskor även en barnvagn... Tackar för den!

Mars
Börjar med att jag är hemma en vända. Per hjälper till med riva ut badrummet och farbror Kjell tar sedan över kontrollen. En vecka in på månaden åker jag till utkanten av Philadelphia för att jobba på kärnkraftverket Limerick. Föga inser jag att en halvblöt kväll på en lokal bar skulle komma att ändra resten av året... Får en ledig långhelg och åker upp till New York för att leva livet. Shopping står högt på listan och innan månaden är slut har jag bl.a. skaffat en Mac Pro, ny kamera, Bose-stereo, Hugo Boss-kostym och en ipod. 30-årskrisen kommer krypande...
Kärnkraftsvärlden håller andan när Fukushima havererar, som tur är klarar sig mina vänner Hiro och Shigeo oskadda.

April
Fortfarande i Philadelphiatrakten där jag turistar runt, men åker senare till Louisiana för ett FAT (Factory Acceptance Test) inför höstens Cut Up projekt på OKG. Spenderar ett dygn i New Orleans och njuter av högsommarvärme (enligt svenska mått). På vägen hem till Göteborg senare den månaden blev det ett snabbt stopp i Philadelphia. Är hemma i Göteborg i ca. 20 timmar innan planet går ner till Spanien för ett projekt i närheten av Bilbao.

Maj
Arbetar på i Spanien utan att det händer så mycket annat, utöver ett dagsbesök till Bilbao och en natt i Zaragoza. Spanienvistelsen avslutas med tre dagar i Barcelona. I slutet av månaden kommer jag hem till ett vårigt Göteborg och ett badrum som nästan är klart. Jag och brorsan drar till Prag en weekend för att dricka öl och ha det gott.

Juni
Badrummet blir klart och jag har semester. Får finbesök, först i form av Wan från Taiwan och senare av Emily som jag träffade under den där halvblöta kvällen i Philadelphiatrakten. Jag köper mig en volvo C30 och går på endagsfestivalen Where the Action is i Slottskogen.

Juli
Semestern tar abrupt slut (precis när alla andra började sin) och projektet på OKG drar igång. Under veckorna bor jag i en lägenhet i Oskarshamnförorten Kristineberg. Helgerna spenderas i Göteborg med undantag för en då Per och Roger kom på besök och det blev tältcamping på Böda camping, Öland. Månanden avslutas med ytterligare en tältcamping, denna gång i Vättlefjäll med tillhörande kanotpaddling.

Augusti
Vet inte om det finns något direkt värt att nämnas från den månaden. Fint väder och en del cykelturer till Östersjön för en öl i kvällssolen. Helgerna spenderas i huvudsak i Göteborg.

September
Lovisa fyller tre och i samma veva håller jag 30-årskalas för närmsta sörjande på restaurang Wood i Göteborg. Dagen efter åker jag till Philadelphia för en veckas semester. På min riktiga 30-årsdag kommer lilla Agnes till världen. USA-semestern avslutas med en soft dag i New York.

Oktober
Att höjdpunkterna från månaden innehåller saker som städdag, lisebergsbesök och att helgerna spenderas på en tältsäng hemma hos morsan och farsan säger väl det mesta. Dock så ska det nämnas att jag under den här månaden lyckas besöka det 25:e och sista svenska landskapet i form av Gotland. Ja undra om inte det var hela månadens höjdpunkt...

November
Troligen årets riktiga bottenmärke. Var allmänt krasslig, jobbet gick segt och Lasse Brandeby avled. Helgerna spenderas numera endera på jobbet eller på den där tältsängen hos morsan och farsan.

December
En ljusnande framtid gryr och det är dags att resa sig ur askan. Första två veckorna var det förvisso mycket jobb, men därefter följde två veckors semester i Philadelphia. Året avslutades med en traditionsenlig nedräkning på en bar i Boston. Gott nytt 2012 säger jag till er! (fortfarande en månad för sent)

3 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Härlig läsning! Och tack än en gång för hemforslandet av barnvagnen!
Kram och sköt om dig

Anonym sa...

Vad är det för fel på tältsängen???? Den har ju tjock dyna och allt! Nattliga kattbesök är väl inte fel heller? :-) /Mamma

Kris sa...

Nej, inte mycket att klaga på där mossan!
Vassego Jossan!