måndag 21 mars 2011

En skön söndag

Lördag kväll bestämde jag mig för att blåsa av alla planer på partaj och allmän dekadens. Istället blev det en tidig kväll hemma på hotellet som ledde till att jag mådde oförskämt bra imorse (söndag). Till råga på allt var det klarblå himmel och inte altför kallt. Började med att springa drygt 5 km på löpbandet, käka en lätt frukost för att återgå till sängen och kolla på Ufc från lördagskvällen.

Efter en klippning (för 7 dollar!) bar det av till centrala Philadelphia där jag i skrivande stund fortfarande befinner mig. Till skillnad från förra söndagen då jag till fullo agerade turist så satsade jag idag istället på att kolla in stadens äldre och "hippa" delar. Allmänt strosande som bröts av med ett och annat besök till barer, butiker och parkbänkar.

South Street - Gatan där det "händer". 

I skrivande stund befinner jag mig på ett av alla Starbucks i centrala Philadelphia med en kopp kaffe i näven och min nya Mac Pro i knät. Hade det inte varit för en smutta söndagsångest som smolk i glädjebägaren så skulle jag nog gått så långt som att säga att livet är riktigt bra!

Macy's i centrala Philadelphia. Levi's jeans för 40 dollar.

Philadelphia City Hall eller något sånt...

Independence Hall renoveras


Veckan som kommer är den sista av förberedelser innan det riktiga allvaret drar igång. Det är även sista veckan som jag jobbar dagtid. Eftersom budgettavlan kommer allt närmare i en rasande takt samtidigt som jag känner att jag köpt allt jag behöver och sett allt jag vill se här i trakterna blir det en liten utmaning att hitta på något speciellt.

2 kommentarer:

H sa...

Hört att Charlie och Mattias knackat på åtskilliga gånger redan...:) Mysigt det verkar i Philly!

Lasse sa...

Du får ägna tiden till att träna och se någon bra TV-serie. Förslagsvis någon med många avsnitt, mitt tips är Vita Huset.