lördag 19 mars 2011

En ledig helg

Det blev en helledig helg den här veckan. Inte så bra för ekonomin, men riktigt skönt! Igår begav det sig in till en förort till Philadelphia som heter Manayunk elller något sånt. En gammal stadsdel med massa barer och restauranger som var helt klart värt ett besök.

Idag lördag blev det en tripp till shoppingcentret i King of Prussia, alltså tidigare nämnt köpcenter som stoltserar med att vara det största på östkusten och USAs näst största. Jag spenderade ungefär 3 timmar med att strosa omkring och avverkade ungefär en fjärdedel. Dagens skörd blev en Hugo Boss-kostym och ett par skor. Med andra ord så är jag ett steg närmare budgettavlan... Haha!

Annars har veckan gått bra. Det är väl ungefär en vecka kvar tills allvaret börjat på riktigt och det börjar droppa in mer och mer folk. En del kära återseenden och en del mindre kära... Jag ska jobba med styrenheterna till styrstavarna här och personalen är fackanslutna rörmokare. Kan bara säga att facket här i USA är något helt annat än i Sverige så det gäller att passa sig lite grann. Men än så länge har det gått bra och får jag dom på min sida är mer än halva slaget vunnet kan man säga.

Idag har mina föräldrar (med betoning på den manliga delen) hjälpt till med badrumsrenoveringen och skrapat väggar. Antar att jag kommer få betala tillbaks med trädfällning och vedhuggning på torpet, men är ändå väldigt tacksam för denna hjälp! Tack!

Till sist... I dagar som dessa är Tage Danielssons monolog väldigt tänkvärd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, ett steg närmare budgettavlan.... Bro

Kris sa...

Budgettavlan är att föredra framför Baltic Inkasso motsvarande.