söndag 19 september 2010

Lite tankar såhär i Houston

Så sitter man här i Houston och väntar på flyget till Veracruz, Mexiko. Med andra ord - det är back on the road för min del efter några dagar hemma.

Fick en brutal "ja just det ja" nyss när jag kom att tänka på toalettstandarden och att man inte kan dricka kranvatten nere i Mexiko... Säger som slussvakten i Göta Kanal: "AVLOPPEN!"

Flyget över var ok även om jag sov väldigt lite. Kollade på fyra filmer så nu har man fyllt på sin kvot av finkultur. Filmlistan: A-team, Sex & the city 2, The Last Air Bender och Karate Kid. I veckan var jag och såg The Expendables på bio. Grym film!

Man ska ju inte ta ut något i förskott, men imorgon (läs idag) vet vi om vi alla kan tacka Mona Sahlin för minst fyra år till av alliansstyre. Minns att jag runt nyår förutspådde en klar rödgrön seger, men på något sätt har Mona lyckats vända dessa siffror! Tobleroneaffären är snart förlåten...

Inga kommentarer: