tisdag 28 september 2010

Angående situationen i Mexiko

Har fått signaler om att folk är oroliga över läget i Mexiko efter att ha läst den här artikeln.

Jag befinner mig i Staden Veracruz som ligger i deltstaten med samma namn. Som jag skrivit innan så är delstaten (tillsammans med några andra delstater) på sina håll rejält översvämmad efter sviterna av två orkaner som slagit in senaste dagarna (Karl och Matthew).

Staden där jag bor är inte så farligt drabbad utan det är byar ute på landet som främst drabbats.
Jag mår bra (med undantag för att jag halkade till imorse och ofrivilligt gick ner i spagat - sträckte ljumsken något). Nu på eftermiddagen har solen tittat fram och tillsammans med en kraftig (men inte allt för farligt blåst) tror jag att det är högt välkommet i räddnings/uppröjningsarbetet.

Inga kommentarer: