tisdag 16 februari 2010

OS och lite allmänna tankar

Så var det vinter-OS igen. En personlig favorit eftersom vädret på utsidan allltid motiverar en hög dos av TV-tittande från vågrät position i soffan. Just nu har Sverige två guld (Kalla och Ferry), men givetvis hoppas man på fler. Hörde på radio idag att en amerikansk ekonomiprofessor räknat ut att Sverige skall ta totalt 24 medaljer, varav 4 guld under detta OS. Denna tudie var tydligen baserad på faktorer som vinterklimat, befolkning och välstånd... Efter en sån här start så borde vi nå upp till 4 guld, men med tanke på 4:e-platserna som haglat in så kanske 24 medaljer totalt ligger en aning utanför ramverket.
Imorgon är det Anjas tur att perstera. Dock är jag personligen inget större fan av henne... Svårt att sätta fingern på varför, men jag har aldirg varit fan av alpint. Känns så godtyckligt och det saknar fullständigt kamp. Föredrar helt klart sporter där man ser hur idrottarna kämpar alternativt är totalt iskalla trots press (curling, skytte etc). Sen får ju alpint alldeles för stor plats i svensk media, troligen p.g.a. hur svältfödd nationen var på idrottsframgångar förr då Stenmark fick landet att stanna. Sen att fansen står med koklocka gör ju inte saken bättre...
En annan sak angående OS... Ola Bränholm, en bekant sen barndomen som jobbar som reporter och kör inslag från Whistler nu under sändningarna. Så när ni ser honom kan ni hänvisa till att jag känner honom.... (tssssscccchhhh - kändifaktorn är het!)

---------------------------

Kan inte någon (som inte redan gjort det) gå in och göra mitt senaste quiz? I så fall kommer jag upp i de fem personer som jag kräver för att fortsätta agera quizmaster. Saknar att sätta ihop quizen... Det var roligt när man gick omkring och såg/läste nåt och tänkte "det här är en fråga på quizet".

--------------------------

Jag inser att jag antingen bör stänga ner den här bloggen eller snäppa upp den en aning. Högre frekvens och kvalitet på inläggen utlovas, annars kan jag lika gärna lägga ner.

--------------------------

I veckan har min bil sålts. Den försvinner ur min ägo på torsdag vilket känns lite trist. En kanonbil på alla sätt och vis (kanske inte accet i omkörningarna, men i övrigt).

RIP "Ajje" 2008-2010

-----------------------
Befinner mig just nu i Oskarshamn, men åker hem imorgon. Nästa söndag (27 feb) bär det av till Veracruz, Mexiko för sju hela veckors jobb på ett kärnkraftverk där. Med andra ord så är det inte bara nära och kära man får säga adjö till, utan även vinter och snö.
-----------------------
Någon annan som bloggar på blogspot.com som har stora problem med att avståndena mellan styckena blir gigantiska varje gång man infogar en bild? En lösning på detta problem hade varit önskvärt!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Mer quiz åt folket!

Niclas sa...

PRova skift + enter.

Anonym sa...

När/var/hur skall jag använda shift+enter då? När jag infogar bilden blir det minst dubbla avstånd mellan alla stycken. Om jag försöker rätta till detta så blir det lik förbannat kasst när man väl publicerar inlägget...

Hanna
Fixa någon som inte redan kommenterat så kommer ett nytt osm ett brav på posten!