söndag 28 februari 2010

Ankomst Veracruz, Mexiko

Så har jag kommit fram till Veracruz (se kartbild nedan). Det var en rätt seg dag med flygning kl 10:45 från Landvetter -> Frankfurt -> Houston -> Veracruz med ankomst 22:50 lokal tid, 5:50 sv. tid. Dagen avslutades med att jag gick till sängs runt 1:00 lokal tid (8:00 svensk tid) och då värkte hela kroppen... P.g.a. tidsskillnaden så vaknade jag upp klarvaken vid 5:30 och har därefter passat på att ringa hem till bättre hälft, vart ute och joggat, ätit frukost och beställt strykning av mina skjortor. Hon som kom och hämtade skjortorna pratade inte ett ord engelska och då fick google translate rycka in... Bra shit det där!


Jag har knäppt ett par bilder här på morgonkvisten som jag tänkte ladda upp här. Tyvärr så ballar ju textlayouten ur fullständigt så fort man infogar en bild så det får bli ett separat inlägg om en liten stund.

Mitt första intryck av Mexiko är att det är lite som en blandning mellan USA och Spanien, dock så lär väl den uppfattningen ändras vad tiden lider... Hur som helst så är hotellet helt ok, även om rummet saknar kylskåp. Jag ska ju bo här i dryga 55 dagar så det är ju bra att jag iaf trivs inledningsvis.

Inga kommentarer: