söndag 28 februari 2010

Houston - We have a problem (Uppdaterad)

Eller det har vi egentligen inte, problem alltså. Fast just nu befinner jag mig på George Bush international airport (eller nåt i den stilen) i Houston, Texas. Gratis internet så därför passar jag på att läsa om dagens OS samt dra iväg ett blogginlägg. Kommer bli mer av den varan (blogginlägg) alltså nu från Mexiko, vågar jag nästan lova iaf.

Till min stora förvåning så träffade jag på Thomas (min kollega) här vid gaten till flyget som skall ta oss till Veracruz. Thomas skulle egentligen redan varit i Veracruz eftersom han åkte i fredags, dock var lata fransmän av en annan mening och gick ut i strejk. Så han fick snällt spendera natten i Paris och kom inte iväg förrän imorse.

[Uppdaterat:
Låter Thomas (som kallar sig själv Tommy) utrycka sina egna känslor ang. detta... Saxat från hans facebook från igår:
"Tommy Öberg is somewhat embarassed. In all the attention the poeple of Haiti have received lately, I have totaly neglected to recognize another unfortunate group. The poor Air France pilots are apparently scraping by on a mere 7-10 THOUSAND Euros a month. I feel for them and did not mind at all that they cancelled my overseas flight and made me sleep in a roach motel by CDG. KEEP UP THE STRIKE, FUCKTARDS!"

Kul sagt!]

Känner viss fasa för att Mexikanarna kommer att gå igenom min väska och knycka det som dem vill ha. Är inte orolig för värdesaker direkt, men snuset (6 stockar) ligger nog lite pyrt till... Får helt enkelt hålla tummarna!

Inga kommentarer: