onsdag 15 juli 2009

Snart premiär!

Känns som att bloggen på senare tid nästan uteslutande bestått av reserepotage med tillhörande bilder. Så nu tänkte jag såhär dagarna innan min premiär på nya arenan bryta den trenden och skriva om nåt annat... Blåvitt.

Ja som sagt, på söndag (om inget oförutsätt inträffar) så skall jag göra premiär på den nya fotbollsarenan här i Göteborg, trots att jag faktiskt har ett årskort. På söndag ska ett knäskadat IFK Göteborg spela mot Trelleborg, vilket är en sån där svår "måstematch" som mer en än gång slutat i katastrof.

Fast på söndag så är jag övertygad om att det blir en stabil seger. Det är sällan som blåvitt spelar dåligt två matcher i rad. Nu har man gjort det (HBK och AIK) och då är det ju ännu mer osannolikt att dem spelar dåligt en tredjematch i rad...

Det här med (knä)skador och spelare som försvinner är ju ett ständigt huvudbry. Fast jag tror ändå att Kalle kommer ta chansen och slå sig in i startelvan brevid Sigurdsson medan Dyrestam får backa upp på bänken. Däremot så måste ledningen börja se över hur det ser ut på mitten av planen. Förlusten av Wernbloom var tydlig mot AIK, man behöver helt enkelt en kille med vinnarskalle som samtidigt inte slår bort varenda passning. Hade kanske inte varit helt fel med en "tacos" där... Fast det lär ju aldrig hända tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför är man inte medbjuden?