måndag 13 juli 2009

En hektiskt inledning på semestern...

Så har det nu gått mer än en vecka av semestern och det är ju synd att säga att man legat på "latsidan"...
Måndag till fredag förra veckan var jag och Per på en Skottlandsresa som började i Glasgow och avslutades i Edinburgh. Däremellan hann vi med att köra en sväng över västkusten, dricka oss fulla på en båt i Loch Ness (givetvis var det Single Malt whisky som stod för berusningen), bestiga en kulle i skottska höglandet, besöka slott, gå en rundtur på Glenfiddich-destilleriet, gå på whiskyprovning i dryckens inofficiella huvudstad (Dufftown) och allt detta samtidigt som man ständigt var nära döden genom att köra vänstertrafik...

Tror att det är svårt att förmedla alla dessa upplevelser såhär i ett blogginlägg, men helt klart är att jag rekommenderar alla att göra en liknande resa. Naturen är fantastisk, människorna vänliga och det är billigt att flyga dit med Ryan Air. Sen är priserna i Skottalnd inte hutlösa på något sätt.
Båttur på Loch Ness

Videopremiär på bloggen

Efter hemskomst från Skottand hann man inte mer än komma hem och packa upp o sova en natt innan det var dags för mig och min bättre hälft att bege oss av till hennes kompis i Karlskrona. Där blev det fest och senare utgång. Kan väl dock säga att det blev lugnt för mig. Kroppen var inte direkt i någon högform, utan levern jobbade nog rätt hårt för att smälta veckan som varit... Hur som helst så var det väldigt trevligt och på hemvägen passade vi även på att stanna till i Kristianstad där min bättre hälft köpte sig en bil... Så nu tillhandahåller hushållet även en Nissan Almera -05 kombi :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ingen kombi! Kan möjligtvis sträcka mig till att kalla den 1/4 kombi :-)

Sanna sa...

Albin! Du gör mer på en vecka än vad jag gör i ett helt liv.