söndag 28 november 2010

Skämt som inte är roliga

Min humor är inte alltid känd för att vara "bra", fast givetvis är sanningen att den egentligen tillhör den bästa.

Däremot finns det vissa "skämt" som bara borde försvinna här och nu, mest för att ALLA svenskar drar dem om och om igen och dem liksom spelat ut sin roll.

Här följer några exempel:

Man dyker upp med en förhållandevis stor resväska och får kommentaren:
- Ska du flytta in?
- Hur länge ska du vara borta egentligen?
- Ska du vara borta en månad?

Man tvättar bilen, varpå man hör:
- Tar du min med när du är klar?
- Min bil står där borta, tar du den sen?
(Även applicerbart på andra typer av arbete)

Man råkar stå i vägen för någon och blockerar deras sikt...
- Är din farsa glasmästare eller?

Man glömmer stänga dörren:
- Har du svängdörrar hemma, eller?!

Jag antar att ni vet vilka typ av skämt/kommentarer jag menar. Bannlysta härifrån och nu!

3 kommentarer:

H sa...

Du har verkligen en förmåga att sammanfatta den svenska humorn :)

-Agnes- sa...

Det här kanske är mer din "stil" ;)

"Svensken till sina engelska vänner:
- Vet ni vad jorden heter på latin?
- No, tell-us!"

-Agnes- sa...

MER QUIZ ÅT FOLKET!

quiz quiz quiz quiz quiz quiz!!!