fredag 5 november 2010

Blåst

Dagen började kanonfint. Blå himmel och en skinanade röd sol som letade sig upp på himlen medan jag rattade bilen mot kärnkraftverket. Alla var glada.

Så kom den, den där vindpusten som inte alls är en vindpust, utan snarare en vindby som fick kontorsbyggnaden att skaka till. "Norte" var på besök igen. "Norte" är en typ av storm som drabbar det här området titt som tätt. Inte att jämföras med en orkan (där det även regnar kopiösa mängder) men fortfarande en storm, fullt jämförbar med Gudrun och Per i vindstyrka.

Fast det är inte den typen av blåst jag tänkte skriva om idag, utan igår blev jag rätt så rejält blåst, alltså blåst i som att "bli lurad på pengar"...

Har på senare tid kikat lite på en liten stereo som jag vill ha, en stereo med märket Bose vilket ska vara lite av en värsting på marknaden. Så igår tog jag mod till mig och beställde en sån stereo via http://www.bose.se/ (alltså deras svenska hemsida). Allt frid och fröjd, och en förväntansfullt såg jag fram emot att få den levererad när jag kom hem... Idag på jobbet tänkte jag dock att det kunde vara kul att gå in på den amerikanska varianten, alltså http://www.bose.com/ för att se om det skiljde något i pris mellan amerikanska och svenska marknaden. Efter all tid spenderat i USA vet jag ju att elektronik generellt sett är billigare "over there", men eftersom dem envisas med 60 Hz och 110V brukar jag dra mig för att köpa något. Den här gången fick jag dock en smärre chock när jag insåg att priset på .com-sidan var en TREDJEDEL av det jag dagen innan betalat via .se-sidan. Snacka om att blivit blåst... JEFFLAR!

-----------------------

Imorgon är sista dagen på jobbet här. På lördag morgon eller snarare fredag natt beger jag mig till flygplatsen för att flyga hem via rutten Veracruz-Houston-Newark-Munchen-Göteborg.
-----------------------


Lovade ju en bild från Halloween och hittade denna på facebook. Även om jag har långtgående planer på att lägga ner facebook, så finns ju fördelen att man kan se bilderna som man själv aldrig tog, eftersom folk har en benägenhet att lägga ut bilder på folk utan deras vetskap... Jag som Freddy K till höger om det inte framgår. Min kollega och chef, Ludo är munken som står brevid Chucky till vänster.

Det ska tilläggas att detta är den manliga delen på festen och vi var i klar minoritet. Bilderna på de kvinnliga deltagarna skulle säkert klassats som för "vågade" för att publicera här... Typ.

Inga kommentarer: