tisdag 20 juli 2010

Slut på semestern och lite San Francisco

I lördags morse var det återigen dags att ta sig ut till Landvetter för att ge sig ut på resande fot och därmed också jobba igen. Semestern har varit kanon och det känns som att jag till stor del lyckats "plocka russinen ur kakan" med undantag för ett par smärtsamma dagar i samband med utdragning av en vidomstand och näsoperation. Mer om sommar och semester i annat inlägg.

Tillbaks till lördagen... Landvetter, flyg Amterdam, Minneapolis och till sist slutdestinationen San José i Kalifornien. Inte mycket kvar av dagen när jag anlände runt 20-tiden, utan det blev till att fixa en hyrbil och köra till hotellet och sova. Som vanligt var det vajsing med bagaget... Den här gången kom hälften (en av två) väskor fram i tid, den andra anlände natten till måndagen runt 2:30 (lagom urvaken när telefonen ringde då...).

Eftersom jag hade en ledig söndag bestämde jag mig för att köra upp till San Francisco (tar ungefär en timme) och glida runt. Passade även på att åka och kolla på redwood-träden som växer i vissa delar av den här kustlinjen - mäktigt! Dessa träd kan bli över 100 meter höga och det kändes onekligen lite skumt när man knallande runt där i skogen. Visste att en gammal granne/klasskamrat var i staden så passade därför på att träffa honom en sväng. Han var/är här i USA på hyra-bil-och-köra-runt-semester med familjen.

San Francisco

Idag måndag började sedan kursen som ju är själva anledningen till att jag är här. Kan redan idag konstatera att det kommer att bli en hel del att plugga! Synd att man hjärna är fast i "semester-mode" då... Fast vi har helgerna lediga så det innebär ju att jag totalt (med gångna söndagen inräknad) kommer att få 5 lediga dagar här i San José. Inte helt fel och måste väl på sätt och vis få betraktas som en löneförmån.

2 kommentarer:

Han-med-muskler sa...

Tjo!

När kan det tänkas att herrn kommer tillbaka till fosterlandet? Var å drack lite öl med en viss stockholmare + värmlänning och kände viss saknad efter en gammal lägenhetskamrat. De vore ju onekligen dags att besöka Sveriges framsida! Men man måste ju ha lite guidning, som den norrlänning man e.

Ha't bra i utlandet!

Kris sa...

Jadu... Det har säkert börjat snöa där uppe i lapphelvetet innan jag kommer hem till fosterlandet, typ...

San Jose nu fram till 7 aug, sen Schweiz fram till mitten av sep. Hemma någon dag innan jag drar till mexiko för att till slut komma hem i slutet av okt/början av november.