söndag 2 december 2012

"Don Albinsson"

Mitt i bloggtorkan som pågått har livet på många sätt gått vidare. Min ersättare här i Spanien kom, vi jobbade tillsammans någon vecka, jag åkte hem till Göteborg, jag åkte till Stockholm, tillbaks till Göteborg jag var hemma lite till (typ 10 dagar i streck vilket är det längsta jag varit hemma sen juni 2011) och sen åkte jag tillbaks till Spanien där jag befinner mig i skrivande stund.

Som ni kunde läsa om i ett tidigare inlägg så skrev jag i september på ett köptekontrakt för en lägenhet i Santa Pola. Just kontraktsskrivandet har varit den enkla delen... Sedan dess har det varit full kalabalik och karusell med att prata med olika banker om banklån och fixa med finansieringen. Innan jag ens kom dit var det X antal dokument som skulle anförskaffas, skickas in, skrivas under och kontor man skulle besöka. I fredags satte jag äntligen punkt för den här karusellen för då satt jag hos notarien i Santa Pola tillsammans med säljaren, mäklaren, bankens jurist, en tolk och skrev på alla slutgiltiga papper. Bankchecker bytte ägare och nycklar lämnades över. Äntligen! Nu är man "Don Albinsson", fastighetsägare.

Nu är det ungefär en vecka arbete till innan jag tar ut min riktiga semester för i år. Tidigare har jag haft två halva veckor samt två veckor vid olika tillfällen i somras så min resterande tre veckor kommer nu. Den 12/12/12 bär flyget av till Philadelphia och Emily och flyget tillbaks går först efter nyår.

Till sist:
Om någon av er läser den här bloggen trots "bloggtorkan", snälla ge en kommentar så att jag ser om det är värt att ha kvar den. Som lite egen-terapi skulle jag gärna nu under semestern skriva lite mer om tankar och funderingar, kanske göra nåt quiz och så vidare. Lovar inte något, men jag har i alla fall ambitionen.

6 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Jag läser!! Vi vill ha quiz! Vi vill ha quiz! Vi vill ha quiz!! :-)

Lasse Hörnäs sa...

Jag läser den fortfarande!

Kris sa...

Hade detta varit facebook hade jag gillat era kommentarer. Två personer är tillräckligt för att bloggen ska få leva vidare.

Adam sa...

Hej Albin!
Jag tittar in lite då och då, alltid kul att få lite inblick i vart gamla Halmstadkänningar tar vägen. Hoppas du får en härlig semester!

/Adam
lite om min vardag (mest bilder på dottern) finns på chicharito.blogg.se

Anonym sa...

Vi läser också!! //Mor o far

Anonym sa...

Åhh Krille!
Vi tittar också in här lite då och då för att se och läsa om hur du har det. Ett utmärkt sätt att, för oss som inte träffar dig särskilt ofta, hålla oss uppdaterade!

Goaste julkramarna från
Farbror Kjell, Lotta och Isabella