söndag 28 augusti 2011

Min sista vecka som ungdom

Så var det söndag igen. Den här helgen gick oerhört fort med tanke på att jag kom hem från jobbet runt 7 på lördag morgon och börjar jobba igen runt 6 på morgonen imorgon måndag. Mestadel av helgen tillbringades i eller på resa till/från Ljungby där en gammal klasskamrat ställde till med inflyttningsfest. Det är oerhört att man kan utnyttja även korta helger till att komma bort lite grann och fokusera på något annat än projektet här i Oskarshamn.

Har en känsla av att den här kommande veckan (min sista vecka som "ungdom") kommer att gå i rykande fart, och som krona på verket så kommer fredag eftermiddag även att innebära en veckas semester för min del. Något jag verkligen ser fram emot!

Imorgon måndag är sista dagen jag kommer att ha min PC i ägo, den är såld. Alltid trist när man ska säga adjö till grejer som man verkligen gillat och varit nöjd med, men nu är det 100 % Mac som gäller med undantag för jobbdatorn som är en PC.

En sista skymt av PC:n med tillbehör

Till sist:
Under helgens bilåkande har det blivit en hel del sportradion med VM i friidrott. Något som alltid slår mig under dessa mästerskap är alla termer som kommentatorer och aktiva lägger till med och använder flitigt. Nytt för i år verkar vara:

Strula  - Som i att någon har problem med ansatser, tidiga rivningar, tjuvstarter etc. Förr känt som "slarva" eller "begå misstag".

Syra - Förkortning för mjölksyra.

Sedan tidigare har vi fått utstå följande "favoriter":

Safa (uttalas "Sejfa") - Utföra något med högre säkerhet.

Trampa igenom - När benen absorberar energi och man förlorar fart.

Persa - Slå personligt rekord.

Tjuva ut sig - Bli diskad p.g.a. tjuvstart (aktuellt med tanke på Bolt idag).

Är det bara jag som tycker att detta är lite töntigt?

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Sportradions favorituttryck när det rapporteras fotboll: "I Norrköping är det ALLTJÄMT 1-1"

Anonym sa...

HIPP HIPP HURRAAAA
för Krickan på hans 30-årsdaaaa!!!
Hoppas att du får en riktigt rolig å mysig födelsedag!

Grattiskramar från
farbror Kjell & tant Lotta
Isabella & Fredrik