måndag 25 oktober 2010

Lite tex-mex

Här försökte jag lägga upp en hotellrumsvideo. Bloggen och internet ville nåt annat.

-----------------

Apropå video och såna saker. Kom precis hem efter ätit en hamburgare på en "grill" några kvarter härifrån. På TV:n visade dem en mexikansk såpa och TRO mig! Skilda Världar, Vänner och Fiender, Vita Lögner, Rederiet, Tre Kronor visar rena emmy/oscarsklassen jämfört med den skiten! Haha! Gubbar som Ulf Dohlsten hade kunnat gå in och briljera direkt från start.

På hemvägen passerar jag någon form av viktig anläggning, för det står alltid två beväpnade vakter utanför... Idag höll denna anläggning på att bli det sista jag såg i livet då en av vakterna just när jag passerar vänder sig om så att dennes automatkarbin pekar rätt in i magen på mig. (För er som inte gjort lumpen; automatkarbin heter säkert "maskingevär" i er värld...). Rent rutinmässigt använder jag då min hand för få pipan att peka åt ett annat håll vilket kanske inte är så jättesmart. Nu bad vakten om ursäkt, men en mer skjutglad dam (det var faktiskt en dam) hade ju kunnat tro att jag tänkte knycka "maskingeväret" och tryckt av... Nåt säger mig att en beväpnad vakt/polis i Mexiko inte laddar bössan med lösa skott.

-----------------

Annars så har jag och min svenska kollega här fått ikläda oss rollen som projektledare den här veckan då den ordinarie åkt ner till Cancun för att representera GE på någon konferens. Egentligen inga konstigheter eller större skillnader än vanligt, mer än att man måste göra mer administrativa saker (såsom att godkänna folks tidrapporter etc.)

Inga kommentarer: