torsdag 24 januari 2013

Brutna löften

Det är inte bara Göteborgs lokalpolitiker som bryter löften till höger och vänster (läs: Instiftar vägskatt trots vallöften om motsatsen eller folkomröstning), utan även jag bröt löftet om att vara mer aktiv på bloggen. För något nyårsquiz såg man ju inte röken av...

Det är väl lämpligt att börja där förra inlägget tog slut, nämligen i Madrid redo att flyga till Philadelphia på självaste julafton. Sagt och gjort, och för att inte bryta all form av tradition så kollade jag Karl-Bertil Jonssons julafton via youtube medan jag väntade på att boarda planet... Väl framme i Philadelphia så möttes jag upp av Emily och tillsammans åkte vi till hennes föräldrar ungefär 1,5 timmar norr om Philadelphia.

Två veckor i USA gick väldigt fort. Dagsturer till olika sevärdigheter, en för plånboken fatal shoppingrunda tillsammans med stadsvandringar (läs pub- och restaurangvandringar) och ett besök till självaste New York gjorde att jag innan jag hann veta av det befann mig på väg hem till Göteborg igen. Att bloggen inte uppdaterades kan nog tydas på att jag var redigt utarbetat och bara behövde ladda batterierna.

Hemma i Göteborg igen så hann jag inte ens åka hem innan jag var på resande fot ner till Malmö och ett möte på det nedlagda kärnkraftverket Barsebäck. Hemma igen lagom till att fredagsölen skulle öppnas (vilket den också gjorde) och jag hann inte ens nyktra till innan det var dags att städa ur min lägenhet som på söndagen skulle lämnas över till hyresgästerna som ska bo där t.o.m. oktober. Stort tack till Jens (den gamla toppkommentatorn JJ), Hedberg och Per som hjälpte till!

Följande måndag åkte jag till Bilbao/Miranda De Ebro i Spanien för avslutningsmöte av projektet som gjordes där i julas. 7 timmars bilkörning senare befann jag mig i min gamla "hemstad" Almansa för möten där. Helgen spenderades i familjens nya egendom i Santa Pola.

Kom hem från Spanien i tisdags, nu bostadslös och levande ur en kappsäck med en tältsäng hos mor och far som sängplats. Imorgon bär det av tillbaks till staterna och en hyfsat lång revisionssäsong som börjar i Georgia och slutar i Pennsylvania i mitten av maj. Ja, kort sagt sötebrödsdagarna är över och 2013 är här.

Kaffe på takterassen i Santa Pola

2013 kommer att bli ett intressant år på många sätt. Även om jag inte är där än så ser jag att jag står inför ett vägskäl i livet. Jag fyller 32 år i september och känner att livet på resande fot sakta men säkert börjat ta över mitt liv och jag är inte säker på om jag vill ha det så. Första utmaningen för året och uppkommande månader är dock att träna bort 10 kg som smugit sig på kroppen...

Ja, världen gick ju aldrig under som Maya-folket sa så det ser ut som att vi faktiskt kommer få uppleva 2013. Vad tror ni om året? Kommer Tobbe hitta målet igen? Alexander Gustafsson ta hem UFC-bältet? Sverige vinna ESC igen? SD att hitta nya järnrör? Ja, vad tror ni egentligen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa nått ifrån dig,vi trodde du satt inne!
10 pannor runt röva,ja det låter som du ej kan ta ett slängskott numera?Krille det är dags att börja träna.Vi går för GULG i år,Stare har fattat att Tobbe är en kedjespelare.
Ha det gött
Farbror nr.2

Anonym sa...

Krikkan för f-n,10 kg övervikt efter 14 dagars vistelse hos Emily? Vi behöver nog träffas och gå igenom det här! Farbror nr4 och även gudfar.

Kris sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kris sa...

Farbror #4,
Övervikten kommer från ett år i Spanien med oregelbundna mattider och för lite träning. Sen ska jag väl inte sticka under stol med att rödvin hade en del med saken att göra också...
Förresten, jag har bara 3 farbröder:)

Farbror #2,
Jag siktar på inomhusfotboll där man kan klämma in mig mellan stolparna... Slängskott icke nödvändigt!