tisdag 4 september 2012

Veckans inlägg...

Så har det återigen gått mer än en vecka sen jag skrev nåt på bloggen. En vecka som kan summeras på följande sätt:

Veckans slagdänga...
Jag har hört en låt på radion när jag kört till och från jobbet några gånger och varje gång utan att jag egentligen lagt märke till det har jag helt plötsligt har skruvat upp volymen och ökat farten lite grann. När jag nu i veckan kom på mig själv med att spela "luftgitarr" när låten återigen spelades så såg jag till att ta reda på vad den heter och lägga till den på min spotify så nu går den varm i bilstereon medan bilen går fort. Håll tillgodo för här kommer "El Koala" med Spaniens motsvarighet till Sveriges "Bröderna Djup - Vi bor på landet":


Eftersom detta är redig "bonnaspanska" så förstår jag inte speciellt mycket mer än att han sjunger om att han vill ha en bondgård med diverse djur...

Veckans roligaste!
"Bonnaspanska" eller inte, rent generellt är ju detta språket inte alltid så lätt vilket Jerry Wallinder här under fick erfara i följande klipp:


Veckans näsbränna...
Den åkte jag på nu i helgen då jag i förbifarten fick för mig att göra en avstickare in till en bankomat. På vägen in såg jag inte glasdörren så jag gick rakt in i dörren i full kareta! Idag tisdag så snyter jag fortfarande blod och både näsan och området under ögonen har en sån där härlig blå-gul färg...

Veckan i övrigt
Ja veckan har inneburit en hel del jobb eftersom "rev. 0 av nästa års revision" ska vara klar här nu i september. Eftersom jag ansvarar för vår del av projektet och detta skall kombineras med X antal andra projekt har det blivit en del sena kvällar och överhoppade luncher. För att balansera detta bestämde jag mig för att åka till Alicante och ta det lugnt nu i helgen. Hur det gick med det kan ni säkert ana med tanke "veckans näsbränna" här ovan...

Kommande vecka
Den började ju egentligen igår och den stora grejen då var ju att min brorsdotter och tillika guddotter fyllde 4 år. Grattis säger jag till Lovisa! Inte nog med det så är det hennes lillasyster Agnes tur att fylla 1 år imorgon så grattis till henne med! Vad köper man då egentligen till två små flickor på 1 respektive 4 år nu för tiden? Jo, en iPad...

I övrigt så händer inget speciellt mer än att infernot med att få till planeringen här på jobbet fortsätter och att jag beger mig upp till norra Spanien på söndag. Så fram till nästa uppdatering tänkte jag avsluta med veckans visdom...

Inga kommentarer: