onsdag 5 oktober 2011

Smaklöshetens miljonprogram

Inte nog med att man byggde fyrkantigt och var frikostig med sjöstensfasaderna... Miljonprogrammet och förortsbyggen bjuder även på allehanda smaklösa "konstverk" som snarare än förnöjer ger området en stämpel som bostädernas soptipp. Oskarshamn och "förorten" Kristineberg där jag nu huserar mestadelen av min tid är inget undantag.

Eller vad sägs om...

 (Huset har iaf de rätta färgerna...)

En 365-dagar-om-året julbock som står på taket i huset där jag bor...?

Tidigare i bloggen har jag ju visat smakprov på hur "konstverken" i Lövgärdet där jag växte upp såg ut. Här kommer en favorit i repris... Mina damer och herrar, jag bjuder er Ada i Karlavagnen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste smaklöst - och funderade på om det faktiskt var matlagning på gång, mohahaha!

Anonym sa...

beda och svanen är faktiskt lite bättre. bro