torsdag 5 maj 2011

Lite om allt möjligt

Går på skift nu och då blir dagarna rätt så rutinmässiga, något i stil med:

Vaknar vid 15-16 på eftermiddagen.
Traskar ner på stan/byn en timme senare och tar en smörgås och kopp kaffe.
Strosar runt.
Köper med mig mat som jag äter vid 19. 
Åker till jobbet vid 20.
Jobbar till 07, tillbaks på hotellet strax innan 08.
Sover till 15-16 på eftermiddagen.

--------------------

Bor på ett hotell vid namn Tudanca. Lite sådär öststatsinspirerat och det luktar "här stannar vi en dag på bilsemestern" lång väg. Ljusår från standardiserade Hilton och Marriott som jag annars bott på i år. Mitt rum ser ut så här:


--------------------

Någon som har koll på vad det är för (om)val 15 maj? Vad är det för fel på rösten man la förra året?

--------------------

Igår köpte jag grejer på bygghemma.se till badrummet. Förhoppningsvis ankommer WC och dusch till Gbg i början på nästa vecka så att rörmokaren kan komma och installera detta. Hade varit skönt om bombnedslaget till lägenhet jag ska komma hem till hade toalett...

--------------------

Bin Ladin är död, inte en dag för sent.

1 kommentar:

Albinssonskan sa...

Det är omval till Landstinget. Varför vet jag inte...... Typ bara i Västra Götaland tror jag.

Ja, Bin Laden är död. Typiskt amerikanarna att gå man ur huse och vifta med flaggor och fira. Osmakligt och inte ett dugg bättre... Inte ens en bråkdel av jänkarna är insatta i vad som händer utanför landets gränser ändå!

Till helgen åker vi förresten till Johan m familj. Han åker ju till Afghanistan om nån vecka. Undrar just hur läget kommer bli där efter senaste veckans händelser.
Ha det gott och sköt om dig!
Kram