fredag 28 maj 2010

Sabotage och ESC

Det var inte bara sisdär 3 miljoner planerade TV-kvällar med tacos som saboterades igår, utan även motorhuven på vår bil!

Bilen har stått parkerad ungefär 1,5-2 meter från några byggnadsarbetade som jobbar med att bygga balkonger på huset här. Repan är mitt på motorhuven och det är inget "jag går förbi och drar en nyckel längs sidan"-streck. Kort sagt så finns det ju några huvudmisstänkta i fallet.

Självrisken för den här typen av skador är 4500 kronor. JÄVLIGT KUL måste jag säga. Fast om det finns någon rättvisa och moral i det här samhället så skall ju byggfirman erkänna och betala, återstår att se.

Och så lite ESC...
Trots Anna Bergendahls i stort sett prickfria framträdande lyckades Sverige inte knipa en finalplats i årets ESC. Min mening är att Anna gjorde ett kanonjobb, men i kombinatión med att låten inte var tillräckligt bra (jag orkar knappt lyssna på den) samt att Europa till största del består av ett gäng tondöva östeuropéer, vars musiksmak ungefär är lika bra som den blinde slåss...

Jag har sagt det förr och har sagt det igen, som svensk är det tio gånger svårare att vinna den svenska uttagningen än i Europa, sett till konkurrensen. Sett till hur folk röstar är det omöjligt. Kolla bara på Danmark vars bidrag inte ens kom med till den svenska uttagningen, men tog sig till lördagens final.

Det är inte Annas fel. Det är svenska folkets fel som röstade "fel" i svenska melodifestivalen att det inte blev final. Anna är duktig och har en fin unik röst. Hon kan gå långt som artist.

1 kommentar:

Unknown sa...

Klockren reflektion över ESC!
Trevlig helg på dig!