måndag 25 januari 2010

Tillbaks i staterna

Har om vanligt varit urkass på att uppdatera bloggen, men det har sin enkla förklaring i att jag också varit hemma i Göteborg en längre period. Nu är jag hur som helst ute på resande fot igen och då är det läge att skriva nåt igen.

Dagen har varit lång... Klockan ringde för väckning 4:00 imorse för taxifärd ut mot Landvetter. Därifrånhar jag färdats: flyg Amsterdam-Minneapolis-New Orleans och för att komma fram till slutdestinationen Houma, Louisiana krävdes en 45 min bilfärd (se A på karta nedan).

Lite lustigt är att det idag spelas Am fotboll mellan Minnesota Viking och New Orleans Saints i New Orleans, någon form av semifinal av NFL. Eftersom Minneapolis ligger i Minnesota gick alla där runt i Vikings-tröja medan folk här nere springer omkring i sina tröjor. Man märker att sånt där med hjälm och oval boll (kan man ens kalla det en boll om den inte är rund?) är stort här iaf...

Nej, jag är redigt trött nu efter att snart varit vaken 24h och därtill suttit merparten av dem på ett flygplan så det får räcka här.

Inga kommentarer: