fredag 29 januari 2010

Lite om veckan så här långt...

... Hotellet vi bor på är granne med en Harley Davidson-butik. Just den här torsdagskvällen har dem haft någon form av event med livemusik och en jäkla massa brummande. Med andra ord ett jävla oväsen!

... All fet mat som hör "cajun-köket" till kompenseras en aning genom idoga besök ner till hotellets gym. Rätt skönt att man utan problem kan stiga upp 4-5:00 på morgonen och köra en runda på löpbandet.

... Jag har sett till att skaffa mig decenniets första "flintbränna". Satt ute i solen 20-30 min och vips så var skalpen (tidigare hårbottnen) rödbränd.

...´Apropå på sol. Under veckan så har det varit unt 15 grader varmt och soligt... Det där med snöstorm och isiga gator känns väääldigt långt bort med andra ord. Skall också påpekas att det är lägre än medeltemperaturen för området såhär års.

... Idag bokade jag flygbiljett till Veracruz, Mexico. Åker den 27 februari och sen hemåt den 23 april. Blir med andra ord en tur på nästan två månader.

... Anledningen till att vi är här i New Orleans beror på att vi testar kaputrustning för att senare i höst kapa vissa delar av Oskarshamn 3 som skall kasseras. Företaget som vi jobbar med i detta projekt består av italienare och skottar... Jäkligt sköna typer! Men ingen av skottarna säger sig dricka whisky vilket känns lite skumt.

... Nu till helgen så blir det antagligen ett besök till New Orleans. Skall bli riktigt kul att glida omkring där och lyssna på jazz och sänka en och annan bägare.

... Om någon har något eventuellt önskemål om något jag skall köpa med mig hem så skriv i kommentarer alternativt skicka ett email. Skall se vad jag kan göra.

5 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Kommer du hem innan du ska till Mexico?
Låter skönt med varmt väder, här hemma ska det blir -15 i helgen......

Kram Jossan & Lovisa

Hanna sa...

Önskelista:
- Manolo Blahnik skor
- Svart chanel väska
- Mulberry bayswater väska
- Silikondroppar till håret (valfritt märke)

Kommer snart att tillföra fler önskemål!

//H

Anonym sa...

Skönt att du har det bra! Du har väl fått mailet om parfymönskemålen, undrar mamma. Ta det lugnt i New Orleans och skyl flinten!!!!

Muskel-Mangan sa...

Om du ska till Mexico så måste du ta med dig en tequila till mig å när du e på väg dit spela "Mexico - James Taylor".

Hämtar tequilan i sommar, tänkte ja ska förbi gbg då =)

Kris sa...

@Hanna
Det enda jag har råd med på den listan är troligen silikondroppar.

@Morsan
Om senaste uppdateringen säger "Hugo Boss Femme" så är jag med på noterna.

@Jossan
Japp, är hemma ungefär tre veckor innan jag åker till Mexico. Kommer hem nästa helg.

@Muskel-Mangan
Skall se om jag inte kan köpa någon vidrig tequila åt dig när jag är där. Om ine annat så rekommenderar jag systembolaget... :)

@Alla
Fortsätt "önska" om det är något godis, tvål, tobak etc som ni vill att jag köper med mig hem.