tisdag 10 november 2009

Dags att krypa till korset?

I våras så var jag inte sen med att kritisera SVT:s beslut att ersätta "käpphästarna" Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg som programledare för På Spåret. Till nya programledare utsågs Kristian Luuk och Fredrik Lindström, vilket under omständigheterna var ett smakfullt val (även om jag hellre hade sett att "käpphästarna" satt kvar).

Nu på lördag har jag och min bättre hälft blivit medbjudna av min bror och hans fru att se inspelningen av nyss nämnda program... Så trots tidigare uppmaningar om bojkott, så sitter man nu här förväntansfull och redo att beskåda "det nya på spåret"...

---------------------------------------

Nu efter lunch så skall jag vara barnvakt åt lille gud-/brorsdottern Lovisa. Trots att hon vid det här laget lärt sig att gå, så är det ju ett ypperligt tillfälle att träna på att krypa lite grann... I syfte att vara redo inför stundande "krypning till korset" på lördag... :)

Till folk som ev. blir oroliga när dem hör att jag ska vara barnvakt så kan jag tryggt meddela att jag inkasserade en femma (5) i ämnet barnkunskap under högstadiet. Så det så!

3 kommentarer:

Anonym sa...

efter vad jag har hört fick du femma i barnpassning också. Finns bildbevis på ett blöjbyte också. - bro

Mange sa...

Fy fasiken va gammal du måste va som hade "barnkunskap" i skolan! Eller e de jag som är gammal och demensen har slagit in?

Anonym sa...

Jadu Mange... Med tanke på att betyget var 5 så vittnar det ju om att det var "back in the days" så att säga.

Varför tar man kort på någon som byter blöja?