söndag 27 november 2011

En självömkande man

När man nu går mot sin 31:a julafton så är man ju näppeligen någon barnunge längre utan en vuxen man. Att vara en man innebär allt ifrån diverse åtaganden och ställningstaganden till att utnyttja sina rättigheter som just "man". En man skall till exempel behärska saker såsom:

- Knyta en slips
- Öppna en vinflaska
- Sätta ihop Ikea-möbler
- Köra bil i en storstad
- Göra upp eld
- Byta däck på bilen
...med mera...

Att vara man innebär också att man har rätt att gnälla lite och tycka synd om sig själv när man är sjuk. Jag vill inte påstå att jag är sjuk på det sättet, men jag har haft magsmärtor sen natten till torsdagen. Kramper och allt annat som hör en orolig mage till, inte roligt någonstans! Därför nu i skrivande stund utnyttjar jag min rättighet och tycker synd om mig själv!

1 kommentar:

H sa...

Haha inte annat än att man har lite medlidande...