tisdag 19 juli 2011

Utmaning

Fram till att skolan startar så kan det vara skoj att ha något att göra här i lägenheten på kvällarna. Därför ber jag er att ge mig en utmaning.

Nu somras så passade jag på att köpa mig en keyboard via blocket. Jag ögnade igenom annonserna lite snabbt och letade främst efter något som inte såg antikt ut på bilden och kostade under 1000-lappen. Nappade på en Casio som fanns i Halmstad och kostade 800 kronor. Lyckades i konversationen pruta ner den till 700 kr och hade egentligen ingen aning om vad jag hade att vänta när jag skulle hämta den. När jag väl kom dit insåg jag att keyboarden var dubbelt så stor som jag trott och tydligen kostat runt 9000 kr för några år sen... Ett klipp alltså.

Solglajjorna ligger där för ni ska få er en bild av storleken på keyboarden

Hur som helst, tillbaks till utmaningen... Säg en låt som ni vill att jag ska kunna spela så ska jag lära mig den och lägga upp ett filmklipp här på bloggen där jag spelar upp låten. 
Obs! Jag är ju inte skolad pianist så ta något "rimligt" som jag kan lära mig. Därmed försvinner alla Mozart och Beethoven!

Bring it on!

6 kommentarer:

Anonym sa...

God damn, trodde aldrig jag skulle be dig spela keyboard... Men vaffan, dra manboy och popular... ( grannarna kommer titta snett på dig). Bro

Anonym sa...

Om du lär dig "Stockholm i mitt hjärta" så lovar jag dig en fin present =) jag fixar noterna åt dig. Om du sedan även har på dig en DIF tröja i filmklippet så höjs värdet av presenten avsevärt =) ARE YOU MAN ENOUGH?!?! =)

Hare gött / Johan Wåhlstedt

Anonym sa...

Johan, tror inte det finns så mycket pengar... Niclas

Anonym sa...

Johan: Tänkte radera din kommentar, men insåg att den kan vara kvar som bevis på vilken skit jag måste utstå på jobbet... Antar INTE den förnedringen till utmaning. Den är till för människor med rejält trassel på DNA-stegen.

Niclas: Manbou blir en svår nöt att knäcka men jag ska göra mitt bästa.

Anonym sa...

"Du är välkommen till Göteborg" (Lasse Dahlqvist). Pappa vill höra "..också kommer han med mustachen" (Cool Candys). Jag är något osäker på låttiteln, men pappa kan säkert sjunga den för dig - haha! Ha det! //Mor och far

Anonym sa...

Farbror Kjell önskar höra/se:
Eric Amarillos "Vill du ligga med mig då?"... :o)